dimecres, 22 d’octubre del 2008

Bugzilla

Cada dia que passa estic més convençut de la semblança que tenim amb els ordinadors, o es al revés ? Dia a dia, aquestes meravelloses criatures ens van agafant terreny. La culpa, si es que es pot parlar de culpables, la tenen els programadors (unes altres criatures meravelloses) que gracies al desconeixement generalitzat de tot plegat, s’aprofiten per proveir-nos d’una sèrie d’eines que ens han de fer la vida més senzilla i feliç. Mentida. No és el meu propòsit anar contra els avanços (jajajaja) de la vida moderna, ans el contrari, la meva proposta és el reciclatge de determinat programari per a benefici de tota la humanitat (pa chulos yo, pa ho....).

Pensem per un moment que som robots. Tenim, uns més que altres, determinats programaris desats al nostre disc dur (aviat flash) i que en qualsevol moment podem “pujar” a memòria. Diguem que son els diferents rols de comportament (a la feina, a casa, amb els amics, a l’esport (actiu o passiu), etc). Com totes les coses, tenim errors (hom els anomena, defectes).

Proposta : Utilització de l’eina Bugzilla per anar polint errors (pels no iniciats amb temes de “bugs”, pitjeu l’enllaç, està força ben explicat). De moment és una proposta, no és ni beta encara, i està en fase embrionària. Tot i que l’eina és pública els errors de cada un haurien de tenir dues categories per tal de poder ser “alimentats”, per exemple en el rol “a casa” com error personal és podria anotar “un cop passada l’escombreta, intentar que no degotegi” i en el públic, “que “fulanito” o “menganito” passi l’escombreta després d’anar al lavabo” . Així de tant en tant, podem estrenar rols amb “defectes” solucionats (“subsanar” és un barbarisme), així un dilluns qualsevol, al aixecar-nos del llit podríem estrenar “a casa 5.2” Estic obert a les aportacions voluntàries i desinteressades (es el que te el porgramari lliure) d’aquest acte ecològic (no el del respallet), i fins i tot es podria obrir un “consortium” a nivell mundial per tal d’establir el tema més important de tots, dictar les normes de numeracions per les nostres pròpies versions.

Encara que prohibir res està mal vist en aquest entorn, restarà terminantment prohibit descarregar-se rols dels altres “robots”. M’explico. Si desitjo descarregar-me “com es posa escuma als rinxols” o “com ser feréstec a ciutat”, o “com ser ‘Depredator III’” (que semblen virtuts, però son claríssimament defectes), el primer que hauria de mirar es si el maquinari destí suporta el “plug-in”. Per exemple, per més que volgués, sí, em podria posar escuma, però com que no tic rinxols (i aviat tampoc cabell) el rol seria totalment incompatible amb el meu maquinari. Cada “ens” s’ha d’espavilar per treure les seves pròpies versions, podrà demanar ajuda. L’objectiu de tot plegat es que tots gaudim de les nostres (també inclou les dels altres) evolucions.

Un cop acabat aquest petit apunt, crec que passo de la versió “de blogger 3.0” a “de blogger SP1”, o sigui, no arreglo res, però ocupo molt.

7 comentaris:

Nicaragua Sandinista! ha dit...

buffff, molt dens aixo, no??? crec que haure d'actualitzar el meu software per arribar a entendre tot això.....

Isaac ha dit...

Jo el plug-in de l'escuma ja el tinc més que instal·lat... sense SP1.

Anònim ha dit...

VMWare està estudiant la posibilitat de poder virtualitzar entorns de proba per aquest enginy.

laseis66 ha dit...

La marca del Whiskey? Malta 8 anys minim no?

Unknown ha dit...

Jo!!!! Aquesta explicació és massa per a mi... li passaré el post al Manel!
Ciao!

Anònim ha dit...

jo vull un pluggin per "control de degoteig de pipi quan no hi ha paper al WC", el trobare? :)
o potser el que necessito és "l'encantador de gossos"?

Lluís ha dit...

Segons he vist, el tal Cesar, diu "jo rehabilito gossos i entreno persones". No crec que necesitis un pluggin. Millor un manual de procediement.